Ik stuitte op een artikel van een tijdje geleden. Voor inspiratie moet je soms diep graven en kom je op de meest waardeloze websites terecht. Zo schreef Vision Today DIT artikel. Polette slaat de plank volledig mis door “wild om zich heen te slaan”. Nu zijn we ondertussen wel gewend dat prijsvechters om zich heen aan het slaan zijn om zo veel mogelijk herrie te maken. Goed verhaal, maar waar gaat het precies over?

Stop Getting F*cked

Polette slaat de plank mis

Zo staat het op meerdere etalages van deze aandachtshoeren geschreven. hoe je dankbaar van onze diensten als optiekprofessionals gebruik kan maken. Gewaagde campagne? Gemiddeld winkelend publiek vindt het vulgair en niet passend in een winkelstraat. Gelukkig koopt gemiddeld winkelend publiek niet bij deze mediageile brillenwinkel. Instagram ONTPLOFT met posts, reacties en selfies voor de winkels en hoeven er dus niet eens zelf te koop mee te lopen. Geslaagde actie? Ik denk het wel.

Neemt niet weg dat het wel de makkelijkste manier van zelfverheerlijking is in deze markt. Niemand wil genaaid worden zonder te zoenen. En daar moeten wij als opticiens gewoon nog wat beter in worden. Af en toe een klein kusje geven aan het eind is voor onze klanten vaak al genoeg om bij je te blijven ;). Bij Polette hoeven ze zich daar niet druk om te maken. Daar wordt je gewoon niet genaaid. Het nadeel hiervan is dat ze de klant nooit een bevredigend gevoel zullen geven… Denk daar maar eens over na…

Sensatie

Stop Getting Fucked

Beetje een sensatieverhaal: “Polette slaat de plank mis”. Gelukkig kunnen we het met elkaar eens zijn dat dit niet een hele nette campagne is. Een opticiens is niet in staat een vergelijkbare obscure actie te verzinnen. De meest sensationele actie van een opticien is om een alpaca naar je winkel te laten komen en zelfs DAT is niet meer origineel. Nee, het is een goed geco√∂rdineerde actie met precies de juiste doelgroep.

Weet je wat ik de echte sensatie vind? Let op… Hier lees je een aantal bronnen die over Polette geschreven hebben. Tot mijn grote verbazing stonden Vision Today, Eyeline en De Opticien er ook tussen! Nu wil ik niet stoken… Maar als je zo integer bent dat je zelfs stukjes gaat schrijven over de nieuwste collecties van deze prijsvechters, ben je niet goed op weg naar een geloofwaardig en betrouwbaar platform voor opticiens.

Steven Ziet
De humor wel van een schuine campagne…

Comments

comments